شمن­های روسیه خواستار حقوق برابر با مسلمانان و مسیحیان شدند

شمن­های ساکن منطقه سیبری روسیه درخواست خود را مبنی بر اتحاد با سایر همکیشان خود در روسیه و کشورهای اروپایی و همچنین حقوق برابر با پیروان سایر ادیان، طی بیانیه­ای اعلام کردند.

شمن­های ساکن منطقه سیبری روسیه درخواست خود را مبنی بر اتحاد با سایر همکیشان خود در روسیه و کشورهای اروپایی و همچنین حقوق برابر با پیروان سایر ادیان، طی بیانیه ­ای اعلام کردند.

کارا-اوُل داپچون-اوُل رهبر شمن­های روسیه به خبرنگار «لنتا» اظهار کرد: «نتیجه سومین اجلاس سراسری شمن­ها در منطقه کیزیل نشان داد که این افراد خواستار حقوق برابر با مسلمانان و مسیحیان هستند.»

 کارا-اوُل خاطرنشان کرد که افراد از زمان­های پارینه ­سنگی به روح طبیعت باور داشته ­اند. به گفته او، حاضرین در اجلاس قصد دارند نامه ­ای خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، شورای فدراسیون، دومای دولتی، وزارت دادگستری و آژانس فدرال امور اقوام تنظیم کنند.

رهبر شمن­های روسیه خاطر نشان کرد که شمن­های سیبری به دلیل رفتارهای «سرکوبگرانه بوداییان» در منطقه تیوا نسبت به شمن­ها است. او در ادامه توضیح میدهد که فرستادگان معبد بودا از تبت در کار نمایندگان سایر اقوام و باورها مزاحمت ایجاد می­کنند. وی در عین حال تأکید کرد که هیچ اعتراضی نسبت به کلیسای ارتدوکس ندارد، اگرچه مذهب ارتدوکس بسیاری از آیین خود را از شمن­ها برداشت کرده است.

کد خبر 10032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =